Codzienna poczta

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Codzienna poczta
logo
opis Brytyjski dziennik
Wydawnictwo Daily Mail i General Trust
Kwatera główna Londyn
Pierwsza edycja 4 maja 1896
Częstotliwość publikacji Codziennie; specjalne wydanie niedzielne
Wydanie sprzedane 1 454 073 egzemplarzy
(Maj 2017 r.)
Zasięg 3,295 milionów czytelników
(Maj 2017 r.)
Redaktor naczelny Geordie Greig
link do strony internetowej dailymail.co.uk
Archiwum artykułów dailymail.co.uk/home/sitemaparchive
ISSN (druk)

The Daily Mail i jego niedzielne wydanie The Mail on Sunday to brytyjskie tabloidy, które są najlepiej sprzedającymi się gazetami w kraju z prawie milionem egzemplarzy sprzedanych w 2020 roku. Uważa się, że orientacja polityczna obu gazet jest konserwatywna . Elektronicznej jest uważany za głos tradycyjnej niższej klasy średniej tzw „ Middle England ”.

historia

Daily Mail został założony w 1896 roku przez Alfreda Harmsworth i był pierwszym w kraju rozprowadzane gazeta masa w dolnym segmencie cenowym. Już w 1900 roku miał nakład przekraczający milion egzemplarzy. Od samego początku opierał się na stylistycznych narzędziach dziennikarstwa tabloidowego i oferował mniej wyczerpujące raporty niż, na przykład, czołowa gazeta w tamtym czasie, The Times . Po śmierci założyciela gazety Alfreda Harmswortha, jego brat Harold Harmsworth przejął firmę w 1922 roku .

Politycznie prawicowa gazeta opublikowała rzekomy list od przywódcy partii radzieckiej Zinowjewa do brytyjskich komunistów w 1924 r. , W którym zawarł rzekomy apel o zbrojne obalenie. To wywołało wielkie poruszenie. W wyborach parlamentarnych, które odbyły się cztery dni później, Partia Liberalna poniosła ciężkie straty, podczas gdy konserwatyści wygrali osunięcie się ziemi i zastąpili poprzedni rząd Partii Pracy za Ramsaya MacDonalda . List opublikowany przez Daily Mail okazał się później fałszerstwem .

We wczesnych latach trzydziestych gazeta wspierała Partię Zjednoczonego Imperium, której jej właściciel, Lord Rothermere, był współzałożycielem . W tym czasie Rothermere również sympatyzował z Hitlerem i Mussolinim i wpłynął na linię redakcyjną gazety w tym sensie. Czasami Daily Mail wspierał w swoich komentarzach także Brytyjską Unię Faszystów (BUF) Oswalda Mosleya , ale powstrzymywał się od tego stanowiska po gwałtownych zamieszkach na wiecu BUF w 1934 roku. Z drugiej strony sympatia gazety do nazistowskich Niemiec trwała prawie przez cały okres przedwojenny, a Harold Harmsworth napisał nawet list do Hitlera osobiście w 1939 roku, aby pogratulować Hitlerowi okupacji Czechosłowacji . Przed rozpoczęciem II wojny światowej gazeta wspierała politykę ustępstw Neville'a Chamberlaina, a później zwróciła się do Winstona Churchilla .

W dniu 31 grudnia 1940 roku Daily Mail opublikował na panoramę Londynu. Widać było na nim kopułę katedry św. Pawła , która pozostała nietknięta pomimo niszczycielskich zniszczeń w wyniku codziennych nalotów niemieckich sił powietrznych („ Blitz ”), które trwały od czterech miesięcy . Obraz stał się ikoną chęci przetrwania i morale Brytyjczyków podczas II wojny światowej .

W 1971 roku gazeta miała zostać połączona z jej głównym konkurentem, Daily Expressem , który w tamtym czasie miał nakład ponad dwukrotnie większy niż Daily Mail . Jednak ówczesny właściciel, Vere Harmsworth, pozwolił, aby odpowiedni wniosek rady nadzorczej zakończył się niepowodzeniem i przekształcił to medium w wyrafinowany tabloid, skierowany do młodszych, średnio wykształconych czytelników. Również w 1971 roku Daily Mail zatrudnił znanego dziennikarza Davida Englisha, który w znaczący sposób ukształtował styl gazety w kolejnych dziesięcioleciach i przyczynił się do jej sukcesu. W 1991 roku gazeta po raz pierwszy odniosła sukces w wyższym nakładzie niż jej konkurent Daily Express .

Po dwóch dekadach jako redaktor naczelny, David English został w 1992 roku prezesem zarządu grupy Associated Newspapers , która również publikuje Daily Mail . Jego następcą został Paul Dacre, który pełni to stanowisko do dziś.

Od 2004 r. Wydawca gazety Daily Mail i General Trust jest notowany na FTSE jako jedna z najważniejszych spółek giełdowych w Londynie .

Daily Mail został cel garnitury zniesławienie w przeszłości .

Monachium (bezpłatny) dodatek do niedzielnego wydania Daily Mail Sunday Edition z 22 września 1907 r.

Wydania zagraniczne i kontynentalne

Pierwsze dwie zagraniczne wydania powstały w 1904 i 1905 roku. Pierwsza z tytułem „Overseas Daily Mail” dla całego świata, a druga z tytułem „Continental Daily Mail” dla Europy i Afryki Północnej. Później pojawiły się również osobne wydania dla Szkocji, Irlandii i Indii. Na potrzeby edycji kontynentalnej utrzymywano biura w Berlinie, Monachium i Paryżu. Dla wydań niedzielnych, który kosztował 20 fenigów w Rzeszy Niemieckiej w 1907 roku, opracowanie lokalnych możliwości i suplementów sztuki z ekskluzywnych artykułów przez autorów niemieckich były produkowane w tłumaczeniu na język angielski. Na przykład 22 września 1907 r. Na temat Domu Lenbacha w Monachium ukazał się całostronicowy artykuł krytyk sztuki Anny Spier, żony socjaldemokratycznego polityka Samuela Spiera .

Spór

Relacje z Daily Mail wzbudziły w przeszłości wiele kontrowersji, a także były krytycznie omawiane za granicą. Süddeutsche Zeitung pisze na przykład, że gazety politycznych publicystów byłoby napisać „taki kwitnący szaleństwo”, że „nigdy nie może być pewien”, „czy oni naprawdę oznacza to”. W 2010 r. Felietonista Daily Mail, Richard Littlejohn, wywołał gwałtowne reakcje publiczne felietonem o transseksualnej nauczycielce w szkole podstawowej. Przed biurami gazety odbyły się liczne demonstracje.

W 2013 roku artykuł, w którym gazeta oczerniał Ralpha Milibanda , zmarłego ojca lidera Partii Pracy Eda Milibanda , spotkał się z gwałtownymi reakcjami. W rezultacie wielu polityków i komentatorów upomniało gazetę za sposób, w jaki radzi sobie z przeciwnikami politycznymi. Konserwatywni politycy, tacy jak John Moore , Michael Heseltine i premier David Cameron, również skrytykowali gazetę za artykuł.

Kampania „ Stop Funding Hate ” wzywa międzynarodowe firmy do zakończenia współpracy reklamowej z Daily Mail . Lego nawiązało współpracę reklamową z Daily Mail w listopadzie 2016 roku. Kampania krytykuje gazetę, ponieważ siała nienawiść i promowała podziały społeczne.

W lutym 2017 anglojęzyczna społeczność Wikipedii zdecydowała po około dwóch latach debaty, że Daily Mail jest generalnie niewiarygodnym źródłem i dlatego nie powinien być używany jako dowód. To wyłączenie Daily Mail było uzasadnione tym, że miał poważne braki w weryfikacji faktów, był chciwy sensacji, a czasem po prostu wymyślał fakty lub zarzuty. W mediach to wykluczenie zostało opisane jako niezwykły krok. Podane przykłady obejmują: relacjonowanie sprawy Amandy Knox , sfabrykowane wywiady z piłkarzami Paulem Pogbą i Andreą Pirlo oraz fałszywe zarzuty dotyczące związku między George'em Clooneyem a Amalem Alamuddinem . Daily Mail jest także oskarżony o szerzenie fałszywych roszczeń o globalnym ociepleniu .

format

Daily Mail został opublikowany w formacie broadsheet do 75 lat . Został opublikowany w łatwiejszym w obsłudze formacie tabloidowym ( format tabloidowy , 302 × 392 mm) od 3 maja 1971 r .

Obecność gazety w Internecie została skrytykowana przez Süddeutsche Zeitung w 2013 roku jako „starannie zaplanowany chaos”.

Sponsoring

Od 1906 r. Gazeta sponsorowała szereg nagród lotniczych promujących rozwój lotnictwa. Znane ceny Daily Mail zainicjowane bezpośrednio przez założyciela Daily Mail, Lorda Northcliffe'a, to:

  • Nagroda Cross Channel (1000 funtów) z 5 października 1908 r., Którą zdobył 25 lipca 1909 r. Louis Blériot .
  • All British Prize (1000 funtów) wygrał 30 października 1909 roku John Moore-Brabazon .
  • Nagroda London to Manchester Prize (10 000 funtów) wygrana 27 kwietnia 1910 r. Przez Louisa Paulhana .
  • „Atlantycka nagroda” (10 000 funtów) z 5 kwietnia 1913 r. Za przeprawę przez Atlantyk (odnowiona 21 listopada 1918 r.) Zdobyta 15 czerwca 1919 r. Przez Alcocka i Browna .

Gazeta była głównym sponsorem turnieju bilardowego Daily Mail Gold Cup od 1936 do 1940 roku . W tym czasie turniej miał taką samą reputację jak Mistrzostwa Świata w Snookerze .

linki internetowe

Commons : Daily Mail  - zbiór zdjęć, filmów i plików audio

Indywidualne dowody

  1. ^ Wejście do Niemieckiej Biblioteki Narodowej
  2. a b newsworks.org.uk
  3. Daily Mail przyćmiewa Słońce, stając się najlepiej sprzedającym się brytyjskim gazetą The Guardian , 20 czerwca 2020 r., Dostęp 25 lutego 2021 r.
  4. Głos „Środkowej Anglii”? The Daily Mail and Public Life Daily Mail Archiwum historyczne 1896-2004. Cengage Learning, 2013, dostęp 25 lutego 2021
  5. a b c Daily Mail & General Trust plc. Federalna Agencja Edukacji Obywatelskiej, 1 lipca 2011, dostęp 5 czerwca 2019 .
  6. Wejście Harold Sidney Harmsworth, 1. wicehrabia Rothermere w Encyclopædia Britannica
  7. Nicholson Baker : Human Smoke: The Beginnings of World War II, the End of Civilization . Simon & Schuster, 2008, s. 12–13.
  8. James Thomas: Popularne gazety, Partia Pracy i polityka brytyjska . Routledge, 2005, s. 75
  9. ^ Dennis Griffiths: Fleet Street: Pięćset lat prasy . British Library, 2006, s. 249
  10. ^ Richard Griffiths: towarzysze prawicy: brytyjscy entuzjaści nazistowskich Niemiec, 1933-1939 . Constable, 1980, s. 163-168
  11. ^ SJ Taylor: The Great Outsiders: Northcliffe, Rothermere i Daily Mail . Weidenfeld & Nicolson, 1996
  12. Cyprian P. Blamires (red.): Światowy faszyzm: encyklopedia historyczna, tom 1 . ABC-CLIO, 2006, s. 288, 435
  13. ^ Richard Griffiths: towarzysze prawicy: brytyjscy entuzjaści nazistowskich Niemiec, 1933-1939 . Constable, 1980, s. 168
  14. ^ Neil Tweedie i Peter Day: Kiedy Rothermere wezwał Hitlera do inwazji na Rumunię . W: The Daily Telegraph , 1 marca 2005
  15. 1971: Zamknięcie najstarszego brytyjskiego tabloidu . W: BBC News , W tym dniu: 11 maja
  16. Spór z „Daily Mail”: Kate Winslet zbiera 28 000 euro odszkodowania . W: Spiegel Online , 3 listopada 2009
  17. ^ Jacqueline Maley: Elton John dostaje 100 000 funtów za zniesławienie Daily Mail . W: The Guardian , 25 maja 2006
  18. Hugh Grant przyjmuje odszkodowanie za zniesławienie . W: BBC News , 27 kwietnia 2007
  19. ^ Matt Born: Diana Rigg wygrywa sprawę o zniesławienie przeciwko Daily Mail . W: The Daily Telegraph , 21 października 2003
  20. Oliver Luft: Daily Mail opłaca się po tym, jak domniemany były katolicki PR był hipokrytą . W: The Guardian , 29 stycznia 2009
  21. A. Spier: „Lenbach's House.” - Monachium Art Supplement do niedzielnego wydania Daily Mail, wydanie kontynentalne, 22 września 1907, strony 1 i 4. (Wszystkie informacje techniczne dotyczące wydania kontynentalnego można znaleźć na pierwszej stronie stronie tego wydania.)
  22. a b Christian Zaschke: Sieć do wdrożenia . W: Süddeutsche Zeitung , 22 maja 2013
  23. Jonathan Brown: Transpłciowy nauczyciel w szkole podstawowej, który „odebrał sobie życie”, przed śmiercią szukał ochrony przed nękaniem przez media . W: The Independent , 23 marca 2013
  24. ^ John Plunkett: Kolumna Daily Mail na temat protestującego studenta skłania PCC do 500 skarg . W: The Guardian , 14 grudnia 2010
  25. ^ Matthew Taylor: Protestujący przed biurami Daily Mail potępiają „kampanię nienawiści” . W: The Guardian , 6 października 2013
  26. Lucy Meadows czuwanie: Petycja o zwolnienie Richarda Littlejohna . W: BBC News , 26 marca 2013
  27. ^ Roy Greenslade: Opieka społeczna ogranicza demonstrantów, aby zorganizowali wiec przed Daily Mail . W: The Guardian , 14 kwietnia 2011
  28. Christian Zaschke: Śmierć i diabeł . W: Süddeutsche Zeitung , 5 października 2013
  29. Bez smaku „Daily Mail” . W: Neue Zürcher Zeitung , 2 października 2013
  30. Nicholas Watt: sojusznik Thatcher oskarża Daily Mail o „kłamstwo” na temat Ralpha Milibanda . W: The Guardian , 2 października 2013
  31. ^ Rhiannon Williams: David Cameron i Nick Clegg obiecują wsparcie Edowi Milibandowi w sprawie gazet . W: The Daily Telegraph , 1 października 2013
  32. Nicholas Watt: Ed Miliband miał rację, rzucając wyzwanie Daily Mail, mówi David Cameron . W: The Guardian , 8 października 2013
  33. Die Zeit, Lego pomaga w kampanii przeciwko nienawiści, nic nie robiąc , 13 listopada 2016 r
  34. Wikipedia zakazuje Daily Mail jako „niewiarygodnego” źródła . W: The Guardian , 8 lutego 2017 r. Źródło 10 lutego 2017 r.
  35. Daily Mail zbanowany jako „wiarygodne źródło” w Wikipedii w bezprecedensowym ruchu . W: Huffington Post , 9 lutego 2017 r. Źródło 10 lutego 2017 r.
  36. Czołowy klimatolog rzuca wyzwanie Mail on Sunday, korzystając z jego badań . W: The Guardian , 11 stycznia 2010. Pobrano 10 lutego 2017.
  37. Mail on Sunday wystrzeliwuje pierwszą salwę w najnowszej wojnie z klimatologami . W: The Guardian , 5 lutego 2017 r. Źródło 10 lutego 2017 r.
  38. Raport wiadomości o globalnych temperaturach jest zły, mówią naukowcy . W: The New York Times , 2 grudnia 2016 r. Źródło 10 lutego 2017 r.
  39. OKRĄGŁY WYŚCIG W BRYTANII „CODZIENNA POCZTA” . W: The Royal Aero Club of the United Kingdom - oficjalne zawiadomienia dla członków . 6 września 1913, s.  984 ( Flight Global Archive ).
  40. a b NOWE CODZIENNE NAGRODY POCZTOWE . W: The Royal Aero Club of the United Kingdom - oficjalne zawiadomienia dla członków . 5 kwietnia 1913, s.  393 ( Flight Global Archive ).
  41. LONDYN DO MANCHESTER . 10 000 GBP WIĘCEJ NA NAGRODY. W: Właściciele FLIGHT (red.): Flight . taśma  45 . Flight, Londyn 1909, s. 702-703 .
  42. LONDYN DO MANCHESTER . 10 000 GBP WIĘCEJ NA NAGRODY. W: Właściciele FLIGHT (red.): Flight . taśma  71 . Flight, Londyn 1910, s. 349-350 .
  43. CODZIENNA POCZTA ATLANTYCZNA NAGRODA . W: The Royal Aero Club of the United Kingdom - oficjalne zawiadomienia dla członków . 21 listopada 1918, s.  1316 ( Flight Global Archive ).